Kritéria hodnocení reputace chemických průmyslových podniků v očích zákazníků

Autoři

  • M. Jelínková Katedra ekonomiky a managementu chemického a potravinářského průmyslu, Fakulta chemicko-technologická, Univerzita Pardubice, Pardubice
  • A. Vancová Katedra ekonomiky a managementu chemického a potravinářského průmyslu, Fakulta chemicko-technologická, Univerzita Pardubice, Pardubice

Klíčová slova:

reputace podniku, měření reputace podniku, chemické průmyslové podniky, reputace u zákazníků, vnímání reputace zákazníky

Abstrakt

The paper focuses on the issue of building and measuring the reputation of industrial companies, specifically in the eyes of their customers. It is suggested that the issue of corporate reputation is a very broad and not yet theoretically covered topic. Current methods and techniques to measure and assess corporate reputation are presented. These methods are subject to critical analysis, which clearly shows that there has been no generally accepted method for assessing corporate reputation. Based on the study of literature and our own research, we are convinced that it is necessary to monitor reputation separately for different stakeholder groups using specific reputation indicators. That is why we recommend a list of criteria suitable for monitoring, assessing but also for building a reputation of industrial companies specifically in the eyes of customers. We supported our proposal with research in chemical industry. We believe that the criteria we propose can be used to monitor and build the reputation of companies in relation to customers, both in chemical companies and, with minor modifications, in other industries.

Stahování

Publikováno

15.08.2020

Jak citovat

Jelínková, M., & Vancová, A. (2020). Kritéria hodnocení reputace chemických průmyslových podniků v očích zákazníků. Chemické Listy, 114(8), 559–564. Získáno z http://blog.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/3674

Číslo

Sekce

Články

Nejaktuálnější články stejného autora (stejných autorů)