Tradice a současný stav pomůckového zabezpečení edukačního chemického experimentu v České republice

Autoři

  • P. Beneš Katedra chemie a didaktiky chemie, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze, Praha
  • M. Rusek Katedra chemie a didaktiky chemie, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze, Praha
  • T. Kudrna Lach-Ner, s.r.o., Neratovice

Klíčová slova:

edukační chemický pokus, školní chemický pokus, pomůcky pro chemický pokus, výuka chemie

Abstrakt

Educational chemical experiment plays a vital role in chemistry education. It develops logical thinking with the use of empirical procedures, affects all senses, activates students, leads them to better understanding new knowledge and brings new subject matter closer to them. Presently, chemistry teachers reduce using chemical expe­riments especially on the grounds of insufficient equipment and methodical support. The paper brings a review of accessible teaching aids since 1980's. Particular newly developed teaching aids which could reverse the described unfavourable situation are also described.

Stahování

Publikováno

15.02.2015

Jak citovat

Beneš, P., Rusek, M., & Kudrna, T. (2015). Tradice a současný stav pomůckového zabezpečení edukačního chemického experimentu v České republice. Chemické Listy, 109(2), 159–162. Získáno z http://blog.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/404

Číslo

Sekce

Články