Vzdělávací 3D modely Corinth a jejich využití ve výuce chemie a ostatních přírodovědných předmětů

Autoři

Klíčová slova:

výuka, didaktické pomůcky, aplikace Corinth, 3D modely, motivace

Abstrakt

The teaching of chemistry, as well as other science subjects, faces the need to visualize a large part of the educational content. One of the new visualization tools is the Corinth application which currently includes approx. 1,500 objects, most of them having been created as 3D models. The pedagogical research on the use of the Corinth application in the school practice was carried out in the Hradec Králové Region in 2019. The results of the research showed that the Corinth application has a positive effect on internal motivation of pupils in science subjects and a significant effect on the acquired knowledge in chemistry.

Stahování

Publikováno

15.07.2021

Jak citovat

Teplá, M., Teplý, P., Distler, P., & Šmejkal, P. (2021). Vzdělávací 3D modely Corinth a jejich využití ve výuce chemie a ostatních přírodovědných předmětů. Chemické Listy, 115(7), 383–386. Získáno z http://blog.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/3881

Číslo

Sekce

Články